To sidebar

Sunday, May 9 2021

Techniczna optymalizacja wyszukiwarek w 2021 roku

 

 

web-1738168_640.jpg, May 2021

Dobre platformy do handlu elektronicznego i blogowania powinny domyślnie rozwiązywać większość problemów technicznych związanych z optymalizacją wyszukiwarek. Nie oznacza to jednak, że firmy e-commerce B2B i B2C mogą ignorować techniczną optymalizację wyszukiwarek w 2021 roku, częściowo ze względu na rozwój handlu elektronicznego, pojawienie się alternatywnych środowisk wyszukiwania i potrzebę nowych cyfrowych doświadczeń.

SEO często zaczyna się od ułatwienia robotom indeksującym odkrywania, przeszukiwania i indeksowania witryny internetowej. To zadanie, zwane technicznym SEO, było priorytetem od początku ery wyszukiwarek.

Dlatego techniczna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek może obejmować takie techniki, jak konserwacja serwera, wykorzystanie ustrukturyzowanych danych lub po prostu mapa witryny.

Systemy zarządzania treścią
W czasach, gdy większość witryn była ręcznie kodowana i całkowicie niestandardowa, techniczni specjaliści od SEO musieli martwić się formatami adresów URL, przekierowaniami 301, wewnętrznymi strukturami linków i nie tylko.

Jednak z biegiem czasu systemy zarządzania treścią w postaci platform e-commerce i blogów natywnie zadbały o techniczne pozycjonowanie.

Na przykład posiadanie odpowiednio skonfigurowanego sklepu Shopify lub BigCommerce obejmuje wiele technicznych podstaw SEO. Dlatego sprzedawca internetowy może skupić się na innych aspektach swojej działalności i czuć się dość bezpiecznie.

Jednak trzy czynniki mogą przywrócić techniczną optymalizację wyszukiwarek na pierwszy plan w 2021 roku.

3 nowe czynniki SEO
Rozwój handlu elektronicznego. Handel elektroniczny znacznie się rozwinął w 2020 roku. Prawdopodobnie w tej chwili jest więcej firm internetowych niż przed pandemią.

Było to jedno z przewidywań dyrektora generalnego Bloomreach Raj De Datta podczas niedawnej prezentacji Practical Ecommerce for CommerceCo.

Prognoza De Datta zależy po części od założeń, że więcej firm będzie sprzedawać bezpośrednio konsumentom i że pojawią się stosunkowo mali wyspecjalizowani detaliści, nawet jeśli tak zwany tradycyjny model handlu detalicznego może stać się mniej efektywny.

Więcej sprzedawców prawdopodobnie doprowadzi do większej konkurencji. Dziesiątki firm mogą sprzedawać bardzo podobne produkty w 2021 roku.

Wyobraź sobie 100 firm sprzedających wszystkie kule do kąpieli ze stron Shopify i BigCommerce. Każda z tych firm miałaby mniej więcej ten sam poziom technicznego SEO. Oczywiście, mogą konkurować o SEO na stronie, treści i reklamy. Ale pewna ilość technicznej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek byłaby wstawką do tabeli.

Każda z tych firm może spróbować zmienić szanse, koncentrując się na technicznym SEO poza tym, co oferuje platforma - prawdopodobnie lepsza taksonomia, tagi tytułów lub mapy witryn z obrazami.

Obraz bomb do kąpieli
Jeśli każda firma e-commerce ma podobną witrynę i platformę, techniczne pozycjonowanie nie jest przewagą konkurencyjną. Zdjęcie: Mathilde Landenin.

Alternatywne środowiska wyszukiwania. SEO to nie tylko Google. W 2021 r. Pojawi się wiele realnych alternatyw wyszukiwania, takich jak Amazon, Facebook, eBay i jeden z kilku tysięcy specjalistycznych rynków.

Na przykład firmy handlu elektronicznego B2C i B2B mogą zamieścić cały katalog produktów na Facebooku. Katalog ten można przesyłać codziennie jako plik oddzielony przecinkami lub równoważny. Jednak większość organizacji polega na programowym procesie przesyłania, który może obejmować jeden lub więcej interfejsów programowania aplikacji, witryny FTP lub tym podobne.

Sposób, w jaki te różne technologie są używane i łączone, jest z pewnością techniczny, a także ważny dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.

Na przykład Facebook ma określone wymagania w zakresie plików danych o produktach. Eksperymentowanie z tym, jak lub jakie informacje o produkcie są zawarte w danym polu, może ułatwić indeksowanie Facebooka.

Techniczna optymalizacja wyszukiwarek mogłaby ewoluować w celu uwzględnienia algorytmów, które dostosowują źródła danych o produktach w celu poprawy widoczności w dowolnej liczbie tych alternatywnych środowisk wyszukiwania, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.

Cyfrowe doświadczenia. Potrzeba uzyskania przewagi konkurencyjnej skłoniła niektóre firmy zajmujące się handlem detalicznym do skupienia się na doświadczeniach użytkowników.

Doświadczenia cyfrowe odgrywają rolę w technicznym kontekście SEO, ponieważ często wykraczają poza to, co jest dostępne na popularnych platformach handlu elektronicznego. Na przykład może to obejmować bezgłowy stos technologii i statyczne generowanie witryn.

Ważniejsze?
Ogólnie rzecz biorąc, rozwój handlu elektronicznego, alternatywnych środowisk wyszukiwania i technologii stojącej za nowymi i ekscytującymi.

Artykuły o podobnej tematyce tutaj: https://aquateam.tychy.pl/

They posted on the same topic

Trackback URL : https://airsoft.konin.pl/index.php?trackback/15

This post's comments feed

airsoft.konin.pl