System zarządzania treścią (CMS) to aplikacja, która zarządza treścią WWW i umożliwia wielu współtwórcom tworzenie, edytowanie i publikowanie treści. Treść w systemie CMS jest zwykle przechowywana w bazie danych i wyświetlana w warstwie prezentacji na podstawie szeregu szablonów.
Oto podstawowe funkcje CMS:
Tworzenie treści (umożliwia użytkownikom łatwe tworzenie i formatowanie treści)
Przechowywanie treści (przechowuje treści w jednym miejscu w spójny sposób)
Zarządzanie przepływem pracy (przypisuje uprawnienia i obowiązki w oparciu o role, takie jak autorzy, redaktorzy i administratorzy)
Publikuj (organizuj i przesyłaj treści na żywo)
Zalety systemu zarządzania treścią
Główną zaletą CMS jest to, że działa razem. Wielu użytkowników może logować się i publikować, planować lub edytować treści do publikacji. Ponieważ interfejs użytkownika jest zwykle oparty na przeglądarce, dowolna liczba użytkowników może uzyskać dostęp do CMS z dowolnego miejsca.
Drugą dużą zaletą systemu CMS jest to, że osoby nietechniczne, które nie znają żadnego języka programowania, mogą łatwo tworzyć własne treści internetowe i zarządzać nimi. Dzięki edytorom WYSIWYG typowej platformy zarządzania treścią użytkownicy mogą wprowadzać tekst i przesyłać obrazy bez znajomości HTML lub CSS.
Kiedy firma używa systemu CMS do publikowania swoich stron, w mniejszym stopniu polega na inżynierach front-endu przy wprowadzaniu zmian w witrynie, co sprawia, że publikowanie nowych treści jest szybsze i łatwiejsze.
Przykłady CMS
Chociaż istnieją setki platform CMS, poniżej wymieniono niektóre z najpopularniejszych:
Drupal
Joomla
Magento
ModX
miejsce
Wix
Weebly
Wordpress
Czego szukać w CMS
Przed wyborem systemu zarządzania treścią należy ocenić praktyki zarządzania informacjami w firmie oraz ogólne cele biznesowe związane z publikowaniem treści.
Najpierw musisz sporządzić listę problemów biznesowych, które chcesz rozwiązać, oraz wszelkich konkretnych potrzeb, które możesz mieć. W ten sposób możesz wybrać odpowiedni system zarządzania treścią, który będzie odpowiadał Twoim potrzebom biznesowym, a nie ten najbardziej popularny czy popularny.
CMS mają różne kształty i rozmiary, każdy z własnymi funkcjami i zaletami. Niektóre są idealne do blogowania; inne mogą być dostosowane do witryn e-commerce z funkcjami cenowymi i księgowymi. Szczegóły będą zależały od potrzeb i zasobów Twojej firmy.
Więcej tekstów o podobnej treści tutaj: https://stronysiedlce.pl/