Ile może kosztować marketing firmy? Wszystko zależy od tego, jakie działania są podejmowane w tym zakresie i jaki jest cennik agencji zajmującej się promocją firmy. To w dużej mierze determinuje koszty reklamy. Jeśli firma jest reklamowana i promowana za pomocą drukowanych broszur, katalogów produktów lub materiałów promocyjnych, koszty nie są tak wysokie.
Zupełnie inaczej sytuacja wygląda z kampaniami reklamowymi dla telewizji czy internetu. Jeśli chodzi o reklamę telewizyjną, samo jej opracowanie może sporo kosztować. Dodatkowo, jeśli firma chce zobaczyć kogoś rozpoznawalnego w reklamie, koszty rosną. Takie osoby mogą pozytywnie wpływać na wizerunek firmy, dlatego w wielu sytuacjach do udziału w akcji reklamowej zapraszamy osoby znane i szanowane. Samo zaproszenie nie wystarczy, gdyż w każdej chwili za udział w reklamie należy zapłacić. To nie jest ani trochę pieniędzy. Jeśli reklamę firmy powierzy się znanej i cenionej agencji reklamowej, cennik również może być nieco wyższy. Ta uznawana za prestiżową agencja reklamowa zawsze będzie miała wyższe ceny. Jednak efekty jego pracy są często lepsze, dlatego firmy nie oszczędzają na takich wydatkach. Wolą wydawać pieniądze na współpracę z dobrą agencją, ponieważ pozwala im to uzyskać konkretne wyniki. Koszty reklamy firmy są tym wyższe, im więcej jest prowadzonych działań w tym zakresie. Wiele firm wydaje dużo pieniędzy na reklamę.